
Państwa przeglądarka ma wyłączoną obsługę Java Scriptu bądź go nie obsługuje.
Część funkcjonalności serwisu nie będzie dla Państwa dostępna.
Zalecamy włączenie obsługi Java Scriptu bądź zainstalownie innej przegląrki np.: Fire Fox-a
Za utrudnienia przepraszamy.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych
Projekt systemowy „Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych” realizowany jest w celu podniesienia jakości i atrakcyjności kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli przez dofinansowanie różnych form podnoszenia kwalifikacji zawodowych za granicą oraz stworzenie profesjonalnych struktur organizowania mobilności ponadnarodowej w instytucjach. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.1. Efektywny system kształcenia i doskonalenia nauczycieli – projekty systemowe. Jest projektem pilotażowym, prowadzonym na zasadach programu Unii Europejskiej "Uczenie się przez całe życie" (LLP), w którym zaadaptowane zostały procedury programu sektorowego Leonardo da Vinci (projekty wymiany doświadczeń VETPRO) do szerszej grupy docelowej programu Comenius.
Realizacja projektu umożliwi uczestnikom podniesienie kwalifikacji zawodowych podczas staży i szkoleń za granicą, a instytucjom wysyłającym stworzy możliwość wypracowania modelu podnoszenia kompetencji zawodowych i językowych kadry edukacyjnej z wykorzystaniem mobilności zagranicznych, przez co projekt przyczyni się do podniesienia jakości kształcenia i doskonalenia nauczycieli.
Cel główny projektu systemowego
Zwiększenie o 1000 liczby wyjazdów szkoleniowych kadry edukacyjnej poprzez dofinansowanie przynajmniej 100 projektów mobilności instytucjonalnych do 2015 roku.
Cele szczegółowe projektu systemowego
• Zapewnienie wsparcia instytucji działających w obszarze kształcenia i doskonalenia nauczycieli w tworzeniu profesjonalnych struktur organizowania mobilności ponadnarodowej dla nauczycieli, przyszłych nauczycieli i kadry edukacyjnej do 2015 roku;
• Osiągnięcie znacznego wpływu mobilności na znajomość języków obcych przez uczestników;
• Osiągnięcie znacznego wpływu mobilności na zdobycie nowych umiejętności zawodowych przez uczestników projektu.
Polityki horyzontalne POKL i cele Programu "Uczenie się przez całe życie" (LLP)
Wytyczne dotyczące oznaczania projektów realizowanych w ramach POKL